Ewa Bugaj-Zalewska

 

 

Imię i nazwisko:

Ewa Bugaj-Zalewska

Nauczany przedmiot:

Psycholog

Wykształcenie:

Magister psychologii – Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Studia Podyplomowe
  • Profilaktyka i terapia zaburzeń w zachowaniu – socjoterapia - Uniwersyteckie Centrum Edukacji, Uniwersytet Szczeciński.
  • Przygotowanie pedagogiczne – Politechnika Koszalińska
  • Psychoonkologię kliniczną - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
     
Kursy i szkolenia

 

  • Szkolenie: Praca z uczniem ze SPE - rozpoznawanie potrzeb i możliwości (Akademia Librus), grudzień.2023 r.,
  • Konferencja: Moje Bezpieczne (?) Dziecko - niedostosowanie społeczne , cz. II, 08.12.2023 r.,
  • Konferencja: Moje Bezpieczne (?) Dziecko - niedostosowanie społeczne w świetle przepisów i pracy z uczniem , cz. I, 24.11.23 r.,
  • Webinarium:  Elementy bajkoterapii w pracy specjalisty i nauczyciela, 13.11.23 r.,
  • Webinarium: Kryzys psychiczny uczniów - wprowadzenie, 09.11.2023 r.,
  • Szkolenie: Polityka Ochrony Dzieci (librus przy współpracy z fdds), październik  2023 r.,
  • Szkolenie: Standardy Ochrony Dzieci (librus przy współpracy z fdds), październik 2023 r.,
  • Konferencja pracowników placówek wsparcia dziennego, pracujących dziećmi z rodzin z problemem alkoholowym, 17,19.10.2023 r.,
  • Webinarium: Sześćdziesiona w klasie. Granice solidarności społecznej, a film Figurant, 12.10.23 r.,
  • Szkolenie: Apteczka. Kierunek optymizm, Program promocji zdrowia i profilaktyki uniwersalnej., 27.09.2023 r.,
  • Webinarium: Kierunki polityki oświatowej, 21.09.2023 r.,
  • Webinarium: Narzędzia online na start! Jak urozmaicić lekcję w szybkich krokach, 20.09.2023 r.,
  • Webinarium: Edukacja ponad ocenami. Wpływ sytuacji oceniania na samoakceptację uczniów, 14.09.2023 r.,
  • Szkolenie: „Apteczka. Kierunek optymizm”, program promocji zdrowia i profilaktyki uniwersalnej.
  • Webinarium: „Kierunki polityki oświatowej”,
  • Webinarium: „Narzędzia online na start! Jak urozmaicić lekcję w szybkich krokach”,
  • Webinarium: „Edukacja ponad ocenami. Wpływ sytuacji oceniania na samoakceptację uczniów”.
  • Konferencja. „Moje Bezpieczne (?) Dziecko – ofiarą przemocy domowej”,    
  • Konferencja. „Rozpoznanie syndromu dziecka krzywdzonego – metody i sposoby reagowania służb na problemy dzieci i młodzieży w kryzysie psychicznym oraz wsparcie rodziców w tym zakresie”.
  • Szkolenie. Fundacja Synapsis. „ Praca z uczniem ze spektrum autyzmu”,
  • Szkolenie. „Wsparcie i profilaktyka autodestrukcyjnych zachowań uczniów – jak pomagać   i reagować na samouszkodzenia i zachowania samobójcze uczniów ?”
  • Szkolenie. „Uczeń i nauczyciel w rozwoju. Psychologiczne aspekty rozwoju człowieka i ich wpływ na relacje uczeń – nauczyciel”.
  • Konferencja. „Moje Bezpieczne (?) Dziecko – pierwsza pomoc emocjonalna w odpowiedzi na kryzysy psychiczne dzieci młodszych”.
  • Webinar: „Jak wspierać ucznia w sytuacji śmierci osoby bliskiej?”
  • Czytelnia literacka. Bieg z przeszkodami. Ewa Woydyłło – Osiatyńska.
  • Webinar: „Uzależnienie od smartfona i jego konsekwencje dla uczniów”,
  • Webinar: „Autyzm – uczeń w spektrum”,
  • Webinar: „Deficyt natury i jego konsekwencje dla uczniów”,
  • Czytelnia literacka. „Jesper Juul, Agresja – nowe tabu?”,
  • Szkolenie. „Profilaktyka na miarę”. Szkolenie online nt. przekładania wyników diagnozy na treści programów i działania wychowawczo- profilaktyczne,
  • Webinar: „Jak wspierać system wartości nastolatka?”,
  • Konferencja. Moje Bezpieczne (?) Dziecko. Profilaktyka przez sztukę, cz II.
  • Webinar:  „Depresja dzieci i młodzieży. Jak wspierać uczniów w kryzysie psychicznym”.
  • Webinar: „Jak radzić sobie z trudnymi emocjami (swoimi i uczniów) w duchu PbP”,
  • Seminarium: „Dzień Bezpiecznego Internetu 2023 – szanse i zagrożenia świata wirtualnego,”
  • Czytelnia literacka: „Jesper Juul. Agresja – nowe tabu?,
  • Konferencja: „Moje bezpieczne (?) Dziecko – profilaktyka przez sztukę”,
  • Szkolenie: „7 zasad, dzięki którym zapanujesz nad agresywnym i aroganckim uczniem”,
  • Szkolenie: „Konieczność dla szkół. Ocena efektywności udzielanej pomocy p-p, po pierwszym semestrze”.
  • Szkolenie dotyczące postępowania z kobietami po doświadczeniu przemocy seksualnej,     w tym gwałtu. Fundacja Feminoteka,
  • Szkolenie: „Trening koncentracji uwagi i pamięci”.
  • Konferencja: Moje Bezpieczne (?) Dziecko – tożsamość płciowa dzieci i młodzieży”,
  • Spotkanie warsztatowo – szkoleniowe” Co zrobić, żeby chciało się chcieć – profilaktyka wypalenia zawodowego osób pracujących w obszarze przeciwdziałania przemocy      w rodzinie”,
  • Webinar: „Jak rozwiązywać konflikty w klasie w duchu porozumienia bez przemocy”,
  • Konferencja: „Dziecko nadużywające leków w szkole”,
  • Konferencja: „ Moje Bezpieczne (?) Dziecko – w polu rażenia rówieśników, cz. II”,
  • Konferencja: „Jak rozwijać osobowość silną immunologicznie u dzieci i młodzieży”,
  • Webinar: „Uczeń z opinią. Konstruowanie dokumentacji ucznia z SPE”,
  • Czytelnia literacka: „Buty szczęścia”.
  • Webinar: „Seksualność młodzieży (13-18 r. ż.)”,
  • Webinar: „Seksualność dzieci (6-12 r. ż.)”,
  • Webinar: „Komunikacja nauczyciel – uczeń, w duchu porozumienia bez przemocy”,
  • Konferencja: „Moje Bezpieczne (?) Dziecko – w polu rażenia rówieśników., cz. I”,
  • Czytelnia literacka: „Droga do siebie. O poczuciu własnej wartości”,
  • Webinar: „Czy istnieje trudny uczeń?”,
  • Webinar: „Indywidualizacja potrzeb rozwojowych i edukacyjnych w pracy nauczycieli”.
  • Szkolenie: „Apteczka Pierwszej Emocjonalnej Pomocy”, program promocji zdrowia             i profilaktyki uniwersalnej,
  • Konferencja: „Moje Bezpieczne (?) Dziecko – pomyśl o sobie”,
  • Webinar: „Dokumentacja w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach.29.09.22 r., kino szkoła.

  • Seminarium eksperckie. Profilaktyka na miarę. „Aktualne zagrożenia oraz wyzwania          w ramach psychoprofilaktyki  i wsparcia dzieci i młodzieży”., 23.09.22 r.,

  • Szkolenie: O granicach. Kompetentne relacje z dzieckiem. Czytelnia literacka, 11.08.22 r., Jesper Juul,

  • Szkolenie: Nastolatki. Kiedy kończy się wychowanie? Czytelnia literacka: 04.08.22 r., 

  • Szkolenie: Twoje kompetentne dziecko. Dlaczego powinniśmy traktować dzieci poważniej?

  • Czytelnia literacka, 28.07.22 r.

  • Webinar: „Dokumentacja w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach.

  • Seminarium eksperckie. Profilaktyka na miarę. „Aktualne zagrożenia oraz wyzwania w ramach psychoprofilaktyki  ii wsparcia dzieci i młodzieży”.

  • Szkolenie: O granicach. Kompetentne relacje z dzieckiem.

  • Szkolenie: Nastolatki. Kiedy kończy się wychowanie?

  • Szkolenie: Twoje kompetentne dziecko. Dlaczego powinniśmy traktować dzieci poważniej?

  • Ogólnopolska Konferencja Profilaktyki i Zdrowia Psychicznego Młodzieży.

  • Konferencja: „ Moje Bezpieczne (?) Dziecko- wakacje – surfowanie po kruchym lodzie”.

  • Szkolenie: „Dziecko w kryzysie – jak rozpoznać, jak wesprzeć?”

  • Szkolenie: „Czytelnia literacka, Dialog zamiast kar”.

  • Szkolenie: „Uczeń w kryzysie – jak rozpoznać, jak wesprzeć?

  • Webinar: „System edukacji w Ukrainie”.

  • „Nastolatek na zimno i na gorąco”, rozważania neurodydaktyka z psychoterapeutą,

  • Konsultacje online: „Dobrostan nauczyciela. O trudnościach, potrzebach i dbaniu o siebie”,

  • Szkolenie: „Wszystkie aspekty dobrego klimatu szkoły. Moje Bezpieczne (?) Dziecko – od bezpiecznego dorosłego do bezpiecznego dziecka”.

  • Webinar: „Konflikt, a komunikacja?”.

  • Konferencja szkoleniowa w zakresie skutecznych strategii profilaktycznych i profilaktyki picia alkoholu przez młodzież.

  • Szkolenie: „Codzienność w trudnych czasach. Jak rozmawiać z dzieckiem  o wojnie”.

  • Dzień otwarty/nastoletnia depresja. Życie w trybie online/offline. Nie pozwól dziecku wylogować się z życia.

  • Konferencja: „W polu rażenia rówieśników. Od bezpiecznego dorosłego  do bezpiecznego dziecka”, „W obliczu kryzysu”.

  • Szkolenie: „Zaburzenia psychiczne przejawiające się myślami samobójczymi zachowaniami autodestrukcyjnymi wśród młodzieży szkolnej”.

  • Webinar: „Wspierająca rola nauczyciela”.

  • Webinar: „Uczeń z zaburzeniami nastroju – jak go wspierać?”.

  • Szkolenie: „Czytelnia literacka. Sue Gerhardt. Znaczenie miłości. Jak uczucia wpływają na rozwój mózgu?

  • Szkolenie: „Zaburzenia psychiczne przejawiające się myślami samobójczymi i zachowaniami autodestrukcyjnym u młodzieży szkolnej”,

  • Szkolenie: „Czytelnia literacka. Elanie N. Aron. Wysoko wrażliwi. Jak funkcjonować w świecie”,

  • Konferencja: „Moje Bezpieczne Dziecko (?) – od bezpiecznego dorosłego do bezpiecznego dziecka – rozwiązywanie kryzysu w szkole”,

  • Webinarium: „Mechanizmy związane z doświadczaniem sytuacji trudnych, kryzysowych i traumatycznych oraz konsekwencje emocjonalno – społeczne dla osób ich doświadczających”,

  • „Szkolenie ze skutecznej profilaktyki uzależnień dla pedagogów, psychologów szkolnych i wychowawców klas, trenerów i trenerek szkolnych realizujących profilaktykę przez sport”,

  • Konferencja: „ Moje Bezpieczne (?) Dziecko – od bezpiecznego dorosłego do bezpiecznego dziecka – co jemy i jak jemy”,

  • Konferencja: „Stres u dzieci, młodzieży, dorosłych – jak sobie z nim radzić”,

  • Konferencja: „Współczesne wyzwania psychoterapii – dzieci, młodzieży  i rodzin”,

  • Konferencja: „Z Fasonem w życie- uczeń z FASD w szkole”,

  • Webinarium: „Interwencja kryzysowa –rozpoznanie, reagowanie, pomoc”,

  • Webinarium: „Ochrona zdrowia psychicznego – promocja zdrowa psychicznego, profilaktyka i wsparcie psychospołeczne dla uczniów         w czasie pandemii. Rola psychologów i pedagogów szkolnych”,

  • „Wykorzystanie dialogu motywującego w profilaktyce uzależnień”,

  • „Konferencja w zakresie pomocy psychologicznej”,         

  • Webinar: „Odporność psychiczna dziecka i rodzica”,

  • Konferencja: „Moje Bezpieczne (?) Dziecko – od bezpiecznego dorosłego do bezpiecznego dziecka – o komfortowym i bezpiecznym uczeniu się”,

  • Webinar: „O lęku ii strachu nie tylko u dzieci. Jak być wsparciem dla dziecka?

  • Webinar: „ Wsparcie dzieci/uczniów w powrocie do edukacji stacjonarnej – Identyfikowanie potrzeb uczniów i wprowadzenie metod wspierających uczniów”,

  • Webinar: „Stres i odporność psychiczna”,

  • Webinar: „Interwencja wychowawcza”,

  • Webinar: „Jak poradzić sobie z trudnościami uczniów po powrocie do szkoły?”,

  • Szkolenie e-learningowe: „Dobrostan nauczyciela. O trudnościach, potrzebach i dbaniu o siebie”, I, II, III moduły, 12 miesięcy,

  • Kurs e-learningowy: „ABC profilaktyki”,

  • Szkolenie e-learningowe: „Przywracanie ucznia szkole”, Szkolenie            z zakresu doskonalenia kompetencji wychowawczych pracowników oświaty.

  • Szkolenie e-learningowe: „Powrót do rytmu, czyli szkoła na nowo”. Szkolenie z zakresu doskonalenia kompetencji wychowawczych pracowników oświaty,

  • Stacjonarne szkolenie, „Między lwem, a pogromcą. Profilaktyka i terapia uzależnień behawioralnych w praktyce realizatorów programów profilaktycznych”. Warszawa, VII-XI 2021 r.,

  • Webinar: „Kreatywne lekcje, lekcje kreatywności – mechanika twórczego myślenia, skojarzenia, analogie i metafory”.,

  • Webinar: „W całości i z osobna. Strategie dydaktyczne wspierające indywidualizację nauczania w zróżnicowanej grupie klasowej”,

  • Webinar: „ Kompetencje kluczowe w praktyce szkolnej czyli jak budować kompetencje przyszłości integrując wiedzę i umiejętności”,

  • Webinar: „ Po rozum do głowy, a w niej… Jak wspierać ucznia w aktywnym uczeniu się”,

  • Debata: „Szkoła w czerwcu. Plan na powrót”.,

  • Konferencja naukowa: „Profesjonalizacja w zawodzie (psychologa)”,

  • Konferencja: „Szkoła przyjazna uczniom z autyzmem. Przykłady dobrych praktyk . Autyzm Codzienność…”,

  • Webinarium (szkolenie online): „Organizacja i zarządzanie pomocą psychologiczno – pedagogiczną w szkole z uwzględnieniem wyzwań nauczania zdalnego . Perspektywa dyrektora, pedagoga i psychologa szkolnego”,

  • Konferencja: „Kondycja uczniów, nauczycieli i rodziców w aktualnej sytuacji lockdownu w kontekście przeciwdziałania zachowaniom przestępczym, ryzykownym i depresyjnym”,

  • Szkolenie: „ Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów w teorii i praktyce szkolnej – pomoc psychologiczno – pedagogiczna”,

  • Szkolenie: „Ryzykowne działania psychoseksualne w okresie adolescencji”,

  • Szkolenie: Wsparcie uczniów w okresie zamknięcia szkół i po jego zakończeniu – rekomendowane działania w zakresie profilaktyki szkolnej”,

  • Konferencja: „ Autyzm od środka. Wymarzona lekcja”,

  • Konferencja: „Autyzm codzienność. Zrozumieć autyzm”,

  • Webinarium: „ Praktyczne przykłady sposobów reagowania na różnorodne sytuacje trudne, kryzysowe, traumatyczne, z którymi może się spotkać/spotyka się przedszkole/szkoła/poradnia”,

  • Webinarium: „Ochrona zdrowia psychicznego – promocja zdrowia psychicznego, profilaktyka i wsparcie psychospołeczne dla uczniów w czasie pandemii. Rola psychologów i pedagogów szkolnych”,

  • Konferencja: „ Dlaczego czuję to, co czuję? O zdolności rozpoznawania, wyrażania, modulowania własnych emocji u dzieci i młodzieży”,

  • Szkolenie online: „Czytelnia literacka. Jesper Juul. Twoje kompetentne dziecko. Dlaczego powinniśmy traktować dzieci poważniej?”,

  • Webinar: „ Przeciwdziałanie przemocy w szkołach – program profilaktyczny IMPACT”,

  • Webinar: „ Kryzys pandemii szansą na radykalną zmianę, czyli zadbaj o swój dobrostan”,

  • Konferencja: „ Moje bezpieczne (?) dziecko – od (wy)czynu do efektu – od stereotypu do mowy nienawiści,

  • Webinar: „ Łamigłówki Plika i Foldera – aplikacja edukacyjna,

  • Webinar: „ Logowanie do realu. Jak zmieniła się rzeczywistość dzieci i młodzieży w pandemii oraz jak je po powrocie do szkoły?”,

  • Webinar: „Jak dbać o uczniów i ich dobrostan w dobie pandemii”,

  • Webinar: „ Co (nowego) wiemy o cyberprzemocy?”, 

  • Kurs: „Zagadnienia psychiatrii i psychologii klinicznej”, 

  • Webinar: „Jak edukować o problemie dyskryminacji w sieci”,

  • Webinar: „Jesteśmy po to, żeby pomagać”. Jak działają Ośrodki Pomocy Pokrzywdzonym Przestępstwem, 

  • Szkolenie dla nauczycieli i lekcja pokazowa pt.: (Nie) widzialna nastoletnia depresja,

  • Webinar: „Przemoc w Internecie zostawia niewidzialne rany”, 

  • Konferencja: Dzień otwarty pt.: „Nastoletnia depresja. Życie w trybie online/offline. Nie pozwól dziecku wylogować się z życia”,

  • Webinar: „#Bezpresji – webinar poświęcony problematyce dobrostanu psychicznego dzieci i młodzieży w kontekście mediów społecznościowych”,

  • Webinar: „Sieciaki.pl”- zapoznanie z materiałami edukacyjnymi dla dzieci       w wieku 9-11 lat,  

  • Webinar: „Program edukacyjny SELMA – edukacja na temat hejtu i mowy nienawiści”,

  • Konferencja „Asów Internetu”, 

  • Spotkanie inauguracyjne: „Dobrostan nauczyciela. O trudnościach, problemach i dbaniu o siebie”,

  • Konferencja: „Dzień Bezpiecznego Internetu 2021 r.”,

  • Kurs online: „ Wokół depresji”,

  • Webinar: „Jak wspierać (nie tylko) młodzież w czasach pandemii”,

  • Szkolenie online: „Komunikacja Nauczyciel – uczeń – rodzic”,

  • Webinar: „Praca z uczniem po powrocie do szkół, po ukończeniu nauczania zdalnego”,

  • Webinar: „Jak motywować i inspirować uczniów w czasie edukacji zdalnej”,

  • Superwizja w ramach Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie,

  • Szkolenie e-learningowe: „Tworzenie i rozwój szkoły promującej zdrowie”,

  • szkolenie e-learningowe: „Edukacja zdrowotna w szkole”, 23.07 – 31. 08.2020 r.

  • szkolenie e-learningowe: „Uczeń z zaburzeniami lękowymi. Profilaktyka zaburzeń lękowych wśród dzieci i młodzieży w szkole”, 20.07. – 07.08.2020 r.

  • szkolenie e-learningowe: „ Uczeń z depresją. Profilaktyka  depresji wśród dzieci i młodzieży w szkole” 29.06 – 10.07.2020 r.   

  • szkolenie e-learningowe: „Wspieramy Zdalne Nauczanie, 26. 05. 2020 r.

  • szkolenie e-learningowe: „Program wychowawczo – profilaktyczny szkoły i placówki oświatowej”, 27.04 – 30.06. 2020 r.

  • szkolenie e-learningowe: „Interwencja w przypadku przemocy rówieśniczej. Metoda Wspólnej Sprawy wg. Kena Rigbiego”, 02 – 31. 03. 2020 r.

  • Kurs e-learningowy: „Profilaktyka uzależnień behawioralnych”, 02.12.- 22.12.2019 r.

  • Kurs e-learningowy: „Przeciwdziałanie przemocy domowej wobec dziecka oraz wdrożenie procedury „Niebieskiej Karty” w oświacie, 20.11.- 18.12.2019 r.

  • Konferencja: „Rola mózgu w procesie uczenia się”, 20.09.2019 r.

  • zkolenie: „Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniach”, poziom zaawansowany, wrzesień 2019 r. – styczeń 2020 r. 

  • Szkolenie: „Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniach”, CTSR, kwiecień – czerwiec 2019 r.

  • „Mediacje rówieśnicze”, 06.04.2019 r., Koszalin, Polskie Centrum Mediacji.

  • Szkolenie: „Motywowanie nastolatków i dorosłych do zmiany zachowania” M. Łuba, 12-13.03.2019 r.

  • Konferencja/szkolenie: „Wybrane, trudne zagadnienia dotyczące przemocy w rodzinie”, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, 06.12.2018 r.

  • Konferencja: „Różne oblicza depresji w szkole, uczeń drażliwy, smutny czy leniwy?” Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Centrum Rozwoju, Centrum Diagnozy i Terapii ADHD, Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej Dzieci, Młodzieży i Rodzin. 28.11.2018 r., Szczecin.

  • Konferencja szkoleniowa „Życie na plus”, 01.10.2018 r., Instytut Edukacji Pozytywnej,

  • Szkolenie e-learningowe: „Profilaktyka przemocy rówieśniczej - rola świadka”, Ośrodek Rozwoju Edukacji, 10-31.08.2018 r.

  • Szkolenie: Przyjaciele Zippiego, 09-10.06.2018 r.,

  • Szkolenie: Praktyczne metody pracy z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami w szkole, w tym   cyberprzemoc, M. Łuba, 16-17.05.2018 r.,

  • Szkolenie: 05-06.09.2017 r. „Efektywna pomoc psychologiczno - pedagogiczna". Empiria.

  • Szkolenie: 19-20.09.2017 r. „Przeciwdziałanie przemocy w szkole/placówce – metody pracy wychowawczej, interwencja”. Empiria.

  • Konferencja: 08.11.2017 r. „Dzieci i młodzież w sieci”. Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Wyższej Szkoły Humanistycznej TWP w Szczecinie.

  • Szkolenie: "Praca z osoba stosującą przemoc  w rodzinie"

  • Warsztaty: „Strategie kontaktu z osobą doświadczającą przemocy seksualnej: dzieckiem, osobą dorosłą i rodziną z elementami dialogu motywującego”, 30.09.2016 r.

  • Szkolenie: „Skuteczna praca z przypadkami przemocy seksualnej w rodzinie z uwzględnieniem dzieci”, 29.09.2016 r.

  • "Interdyscyplinarne szkolenie dla osób pracujących w obszarze przeciwdziałania przemocy    w rodzinie". Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie – kurs podstawowy, I stopień.

  • Konferencja „Agresja i przemoc rówieśnicza”.

  • Szkolenie: Europejski program zapobiegania uzależnieniom od środków uzależniających stworzony przez EU – DAP „UNPLUGGED”.

  • Szkolenie: „Procedury pomocy dziecku krzywdzonemu oraz członkom rodziny dotkniętej przemocą – zagadnienia praktyczne”, Szczecin.

  • Konferencja: „Terapia krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu czyli Skuteczność w działaniu” oraz warsztat: „Wychowywać, socjalizować uczyć… jak pracować z wychowankiem placówki?”.

  • Superwizja dla członków Zespołu Interdyscyplinarnego, zorganizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.

  • Szkolenie warsztatowe: "Autyzm i zespół aspergera"

  • Szkolenie: „Uczniowie z wadą wzroku – niewidomi i słabo widzący”. P.P-P.

  • Szkolenie: „Metody pracy z dzieckiem z autyzmem” CEN, Koszalin.

  • Uczeń z ubytkiem słuchu w nauczaniu ogólnym oraz integracyjnym

  • Zaburzenia emocjonalne i choroby przewlekłe

  • Jak wykorzystać trudna sytuację wychowawczą, aby uczyć dziecko zachowań zgodnych z normami społecznymiSzkolenie z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie – dla członków Zespołu Interdyscyplinarnego. Spotkania superwizyjne Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.

  • Szkolenie: „Przestrzeganie praw dziecka, jako standard pracy szkoły” Centrum Praw Człowieka i Profilaktyki Patologii Społecznych w Szczecinku.

  • Szkolenie: „Jak budować w szkole relacje pomagające w nauce”,                CEN, Gdańsk.

  • Zespół metodyczny: „Uczeń z zaburzonym zachowaniem – wskazówki do opracowania działań wspierających” CEN, Koszalin.

  • Cykl warsztatów: „Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkołach    i placówkach oświatowych – praktyczne aspekty działań pomocowych”: P.P.P.

- „Upośledzenie umysłowe (w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym           i głębokim).
- „Uczniowie o obniżonych możliwościach intelektualnych”
- „Dysleksja, ryzyko dysleksji”.

  • Szkolenie: Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w świetle aktualnych przepisów oświatowych. Program wspierania nauczycieli w podwyższaniu kompetencji zawodowych.

  • Szkolenie: „Agresja i przemoc w szkole- ich rodzaje i wpływ na dziecko Jak sobie z nim radzić”. CEN, Gdańsk.

  • Szkolenie: „Bliżej siebie – dalej od narkotyków” P.P-P.

  • Zespół Interdyscyplinarny ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie – od listopada 2011 roku członek zespołu (praca w grupach roboczych: lider/członek).

  • Warsztat: „Praca z uczniem zdolnym”, CEN, Koszalin.

  • Szkolenie z elementami warsztatu: „Depresja jest bolesna – jak pomagać uczniom cierpiącym na zaburzenia nastroju” – Stowarzyszenie Pomocy Rodzinom i Bliskim Samobójców – TABU Wrocław

  • Jak zaprezentować dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego – CEN Koszalin

  • Jak stworzyć IPET i PDW dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych – CEN Koszalin

  • Zadania zespołu w świetle nowych przepisów o pomocy psychologiczno-pedagogicznej – CEN Koszalin

  • Diagnoza gotowości szkolnej – opracowanie i wykorzystanie wyników – CEN Koszalin

  • Bez klapsa – jak z miłością i szacunkiem stawiać dziecku granice – Fundacja Dzieci Niczyje

  • Jak organizować edukację dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? – CEN Koszalin

  • Trening zastępowania agresji – ART – Warszawski Instytut Profilaktyki

  • Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie – interdyscyplinarna formuła pracy lokalnych służb

  • Terapie poznawczo-behawioralne dzieci i młodzieży – Centrum CBT – Szkoła Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie

  • Szkolenie w zakresie umiejętności wychowawczych: „Szkoła dla rodziców i wychowawców”

  • Szkolenie „Trzymaj formę” – Sanepid Szczecinek

  • Podstawy pracy interwencyjnej ze sprawcami przemocy domowej – Grupa Interwencji Psychologicznej Szkoleń – ARCAN

  • Konferencja szkoleniowa w zakresie profilaktyki leczenia uzależnień – Starostwo Powiatowe Szczecinek

  • Zespół metodyczny: „Agresja i przemoc – podejmowanie działań profilaktycznych w szkole”

  • Planowanie projektu „Dozwolone od lat 13-stu”

  • II, III, IV Kongres Pedagogów i Psychologów Szkolnych

  • Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie – Centrum Oświatowe EKSPERT

  • Neuropsychologiczna diagnoza i terapia – Polski Instytut Psychoterapii Krótkoterminowej, Kraków

  • Psychoterapia depresji – Polski Instytut Psychoterapii Krótkoterminowej, Kraków